Ruszyła XII edycja konkursu „Pięknieje wielkopolska wieś”
Aktualności , Konkursy
Zarząd Województwa Wielkopolskiego przyjął uchwałę w sprawie ogłoszenia XII edycji konkursu „Pięknieje wielkopolska wieś”, głównego konkursu w programie „Wielkopolska Odnowa Wsi 2020+”. Termin składania wniosków upływa 7 lutego 2022 roku.
Gmina ma prawo złożyć maksymalnie 3 wnioski o dofinansowanie projektów planowanych do realizacji w sołectwie lub miejscowości, w tym w mieście do 5 tys. mieszkańców, uczestniczących w programie „Wielkopolska Odnowa Wsi 2020+”. Sołectwo (miejscowość) musi być uczestnikiem programu na dzień składania wniosku.
Lista sołectw (miejscowości) uczestniczących w programie (1,81 MB, PDF)
W konkursie nie mogą uczestniczyć projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, projekty współfinansowane z innych środków budżetu województwa wielkopolskiego oraz projekty, o których dofinansowanie gmina ubiega się w ramach innych konkursów organizowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Przedmiot dofinansowania
W ramach konkursu dofinansowane zostaną projekty w zakresie: zagospodarowania przestrzeni publicznej, poprawiające estetykę sołectwa (miejscowości), zachowania, odtwarzania i promowania dziedzictwa kulturowego, przyrodniczego lub krajobrazowego oraz tradycji społeczności lokalnych.
Wysokość dotacji oraz ważne terminy
Poziom pomocy finansowej wynosi maksymalnie 70% kosztów kwalifikowalnych projektu, jednak nie mniej niż 10 tys. zł i nie więcej niż 50 tys. zł dla pojedynczego projektu.
Złożenie przez gminę wniosku o dofinansowanie na kwotę niższą niż 10 tys. zł lub wyższą niż 50 tys. zł, będzie podstawą do odrzucenia wniosku z przyczyn formalnych. Złożenie przez gminę więcej niż 3 wniosków lub złożenie wniosków na łączną kwotę dotacji większą niż 150 tys. zł eliminuje z konkursu wszystkie wnioski złożone przez gminę.
Nabór wniosków
Wnioski o dofinansowanie w wersji papierowej należy składać w terminie do 7 lutego 2022 r. do godz. 15:30.
O przyjęciu wniosku decyduje data wpływu do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Wypis z uchwały budżetowej potwierdzający zabezpieczenie środków w budżecie gminy na wkład własny należy dostarczyć najpóźniej do 7 marca 2022 r.
Projekty dofinansowane w ramach konkursu należy zrealizować najpóźniej do 15 listopada 2022 r.
Regulamin konkursu wraz z formularzem wniosku i wzorami oświadczeń zamieszczono poniżej do pobrania.
Załączniki do pobrania:
- Uchwała ws. ogłoszenia konkursu (0,54 MB)
- Regulamin konkursu (1,11 MB, PDF)
- Wzór wniosku o dofinansowanie projektu (0,11 MB, doc)
- Wzór wniosku o dofinansowanie projektu wyjaśnienia (0,72 MB, PDF)
- Karta oceny formalnej projektu (1,22 MB, PDF)
- Regulamin kapituły konkursu (1,12 MB, PDF)
- Wzór oświadczenia wójta/burmistrza ws. zabezpieczenia finansowego wkładu gminy (35,5 kB, doc)
- Wzór oświadczenia VAT (36 kB, doc)
- Wzór oświadczenia wójta/burmistrza o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (37 kB, doc)
- Wzór oświadczenia właściciela lub współwłaściciela nieruchomości o wyrażeniu zgody na realizację projektu (31 kB, doc)
- Wzór oświadczenia o przeprowadzeniu rozeznania cenowego (32,5 kB, doc)
- Wzór informacji o działalności sołectwa miejscowości (33,5 kB, doc)
Ewentualne pytania prosimy kierować drogą elektroniczną na adres email: odnowawsi@umww.pl lub telefonicznie:
- (61) 626 65 29
- (61) 626 65 21
- (61) 626 65 17
- (61) 626 65 08